hamster

Assalamualaikum..

First of all,aku nk mnta maaf sbb trslh bg info tntg cte Kejora dan Bintang bknnye abz ariny,tp rabu mggu dpn lorh,4 Mei..ampun ye bapak2,ibu2..hehe..aku dh lme meninggalkan zaman persekolahan(lamelh sgt kn)..hehe..smpi tarikh pn x igt..dlm entry aku kali ny,nak cte tntg hamster..sbb aku de bela hamster,de 5 ekor skrg ny..act,dh byk aq bela cmpur yg skrg ny,kire pnye kre dkt 15 ekor..yg mati len,yg lari uma len..haha..ny dy hamster aku..



act,de g satu,nme dy miss grey,tp dy uw x rti pose cm hamster2 aku kt ats n kt sblh ny..so,xdelh gmbr dy..



FAKTA:
. hamster ley hidup 2-3 taun jek. .
. hamster ley mkn epal,pir,pisang,wortel,jagung manis,kentang(rebus dulu),segale jnis
kacang,roti,biskut Cracker,oatmeal,Corn Flakes(tapi,hamster aku sme dy bantai jek mkan ayam,daging pun mkan dh cm mnusia)hehe..tp,jgn bg mkan timun or kangkung sbb t bulu kt ekor dy bsah,coklat pn jgn kasi(act,bru smlm aku kasi sbb x smpai ati tgk hamster aku lompat2)
. hamster skli lahirkn ank dy byk antre 5-7 ekor..ble jek hamster uw lhirkn ank,ank dy yg jntan kne pisahkn aw sbb t mak dy akn mkn si jantan uw..
. lastly,care nk bezakn sme ada hamster uw jntan or betine:





Suka? LIKE jer :)komen lag baik..

0 menjerit:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...