IF..

Assalamualaikum..


Kalaulah Malaysia mcm Mekah?





Npe aku kte klaulah Malaysia ny Mekah?brdsrkn pglman aku g umrah 2 bulan lepas,first tme aku tgk ka'abah menitis air mata aku..betapa besarnya kebesaran Allah..rse dkt gler ngn Allah..byk sgt dosa aku,tp aku brsyukur sgt sbb msh sempat menjejakkan kaki ke bumi ALLAH..kt Mekah,tenang sgt,ite x pk pape pn..ite hnye pk psal nk beribadat shj..stiap waktu masjidil haram sntiasa pnuh dgn umat Islam yg trdiri dpd plbagai kaum,warna kulit dan bangsa..dkt sne jgak,rmai knak2 yg tgnnya kodong,sbb mncuri..alangkah indahnya,klau pmimpin ite dpt mempraktikkan hukuman  ''hudud'' cm kt Mekah?msti jenayah kt ngre ite brkurang..kalaulah jgak,masjid2 kt malaysia ny sntiasa pnuh dgn manusia ble msuknya wktu solat,smbhyg jmaat..msti seronok nk beribadat kn?secara x lgsung khdpn ite akn seimbang dari segi duniawi dan akhirat..sbb di dunia ny,ite diibaratkan sebagai seorang perantau yg sdg membuat bekalan untuk akhirat..(kantoi amek dr hdis tme aku form 5)hehe..praktikkan lh sgt..haha




Papepn,aq bangga jd rakyat MALAYSIA aman tnpa peperangan..

p/s:Hujan emas di negeri orang, hujan batu di negeri sendiri, lebih baik negeri sendiri


That's all..daa..






Suka? LIKE jer :)komen lag baik..

0 menjerit:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...